Obozy KCT

Krakowskie Centrum Taekwon-do

Aktualności

Bardo – Letni obóz taekwon-do

12 dni ciężkiej pracy i wspaniałej zabawy. Tak było w czasie letniego obozu sportowego, który odbył się w dniach 13-24.07.2020 w Bardzie.

Do Barda przyjechaliśmy drugi rok z kolei. Tym razem liczba uczestników musiała zostać ograniczona zgodnie z wytycznymi sanitarnymi do 52 uczestników i 6 osób kadry. Takim składem przyjechaliśmy po kilkugodzinnej podróży.

Pierwszy trening nastąpił jeszcze w dniu przyjazdu. Potem odbywały się już 3 razy dziennie. Tym razem trenerzy pozwalali się wyspać, więc trening z techniki i samoobrony miał miejsce przed południem, trening z walki i gimnastyki po południu, a po kolacji praktykowaliśmy formy. Warunki treningowe mieliśmy idealne, gdyż sąsiadująca z Domem Wczasów Dziecięcych szkoła wynajęła nam salę gimnastyczną do naszej wyłącznej dyspozycji.

Nie samymi treningami żyje człowiek, więc kadra obozowa postarała się o dodatkowe wakacje. Dwie z nich zapadły uczestnikom wyjątkowo w pamięci. Najpierw udaliśmy się do pobliskiego Folwarku Szyfrów, gdzie grupy musiały rozwiązywać trudne zagadki. A gdy kilka dni później pogoda się poprawiła, zorganizowane zostały – przejażdżka kolejką i spływ pontonowy.

Wiele atrakcji sportowych zostało przygotowanych na miejscu. Uczestnicy mogli pograć na jednym z 6 kortów do badmintona, pograć w kosza i piłkę nożną, ale największą furorę zrobiła gra w baseball. Zwłaszcza, gdy bazy można było zdobywać ślizgiem na błotnej kałuży.

W ramach odpoczynku od sportu przeprowadziliśmy m.in. konkurs plastyczny, dyskoteki, konkurs piosenki. Były też planszówki, filmy edukacyjne o sporcie i zdrowym żywieniu oraz ognisko z niezdrowym żywieniem.

W przedostatni dzień obozu odbył się egzamin na stopnie w taekwon-do, na który z niecierpliwością czekało 40 uczestników. Po kilku godzinach męczarni egzaminator ogłosił wyniki. W tym roku wszyscy otrzymali promocję na wyższe stopnie.

Na końcu były łzy, bo po takim obozie rozstania są zawsze ciężkie. Wypada nam teraz czekać na kolejny turnus.